Islanninhevosen peruskurssi 25.3.

20.2.2023

Alsaela järjestää SIHY:n lisenssikurssin Islanninhevosen peruskurssi la 25.3. Pälkäneellä. Kurssin pitää Annika Kyrklund.

Islanninhevosen peruskurssi on hyödyllinen aivan jokaiselle hevosten kanssa touhuavalle - niin hiljattain rotuun tutustuneelle kuin jo islanninhevosta tuntevalle!

Kurssi järjestetään Pälkäneellä, osoitteessa Onkkaalantie 3. (tila ei sovi kissa-allergikoille)
Aloitus klo 10, siirtyminen käytännön osuuteen Koivurinteen issikkatilalle (Äimäläntie 1025) noin klo 15. Kurssi loppuu noin klo 16.

Kuvaus: Yhden päivän luentokokonaisuus, aiheina muun muassa hevosen hyvinvointi ja islanninhevosen erityispiirteet. Kurssi sopii kaikille islanninhevosharrastajille. Kurssi on pakollinen osa FEIF-ohjaajakoulutusta ja sen suorittamista ennen käytännön ohjaajakursseille osallistumista suositellaan.
Materiaali: Kurssimuistiinpanot ja kurssitodistus.
Pääaiheet: Luennoilla käsitellään muun muassa hevosen ja ihmisen käyttäytymistä, hevosen hyvinvointia (ruokinta, hoito, kavioiden hoito, sairaudet), askellajeja, islanninhevosen ominaisuuksia ja käyttöä, turvallista talliympäristöä sekä hevosen varusteita ja rakennetta, joita tarkastellaan käytännön osiossa.

Hinta Alsaelan jäsenelle 50 €, muille 85 €.
Jäsenperheestä vähintään kaksi henkeä: hinta 40 €/hlö.
Ilmoittaudu tästä